In dit traject behandelen we 1 van de 4 P's van de marketingmix meer in detail, nl de prijs.
Je leert hier wat priemgetallen zijn en hoe je elk getal kan ontbinden in priemfactoren.
Met behulp van deze priemfactoren kan je dan het grootste gemene veelvoud en de kleinste gemene deler bepalen.
Hoe bepalen ondernemingen hun prijs? Op welke manier wordt de prijs bepaald op een markt? Is dat anders voor een monopolie dan bij een volkomen concurrentiële markt? In dit traject bestudeer je de prijsvorming bij verschillende marktvormen.
In dit lestraject leer je de eigenschappen van de distributiviteit toepassen en het symmetrische element te bepalen.
Via dit traject krijg je een beter inzicht in de werking van de beurs. Welke beurzen bestaan er, welke emoties bepalen de beurskoers,...
Je leert de begrippen absolute getalwaarde, tegengestelde waarden en omgekeerde waarde van een getal bepalen.
Dit traject bevat twee video's. De eerste behandelt de basis van afgeleiden, en de tweede behandelt de veelvoudregel en de somregel. Je moet wel een voorkennis hebben over veeltermen. Na dit traject zal je de afgeleide van een veelterm kunnen bepalen. Maak ook de oefeningen en test jezelf! Veel succes!
Doorheen de geschiedenis heeft de mens steeds gezocht naar de betekenis van zijn bestaan; welke plaats neemt de mens in de wereld in? Is de mens in staat zelf zijn toekomst te bepalen of ligt zijn lot reeds op voorhand vast?
In deze cursus leer je alles over hoe reliëf op de kaart te herkennen en hoe je een reliëfdoorsnede van een landschap kan maken. Dit zijn onze doelen:
- Wat is reliëf?
- Hoe herkennen we reliëf op een kaart?
- Wat zijn hoogtelijnen?
- Hoe kunnen we op de kaart de helling bepalen?
- Hoe is het reliëf in België?
Praktisch:
- Hoe maak je een reliëfdoorsnede?
In dit lestraject leer je hoe je de lengte van een lijnstuk bepaalt en hoe je het midden van een lijnstuk kan vinden. Daarnaast bepalen we de afstand tussen een punt en een rechte en tussen twee evenwijdige rechten.