In dit traject leer je nog meer manieren om verdelingen grafisch voor te stellen. Histogrammen, Stengelbladdiagrammen,... Bekijk de lesvideo's en ga zelf aan de slag!
Je kan op verschillende manieren gegevens voorstellen. Dit kan bijvoorbeeld in een zogenaamde frequentietabel, in een staafdiagram of zelfs in een schijfdiagram. Bekijk de lesvideo's, los de oefeningen op en doe de test.
Wat is snelheid? Hoe kunnen we een constante snelheid goed voorstellen? Hoe moeten we snelheid met vectoren voorstellen? Volg dit lestraject met lesvideo's, oefeningen en een toets en je komt er alles over te weten!
In dit lestraject leer je wat het gemiddelde en de mediaan juist zijn en hoe je deze berekent. Met welke diagrammen kan je gegevens voorstellen?
De laatste manier om gegevens voor te stellen is een boxplot. Voor je een boxplot leert opstellen leer je verwante terminologie zoals de centrummaten. Rekenkundig gemiddelde, mediaan en modus. Weet jij waarvoor deze staan?
In dit traject leer je 2 methodes om stelsels op te lossen:
- Stelsels van 2 eerstegraadsvergelijkingen grafisch oplossen
- Stelsels van 2 eerstegraadsvergelijkingen oplossen met de substitutiemethode
Dit traject bevat vier video's. Ze behandelen de verschillende grafische kenmerken van een functie, zoals hol-bol, stijgen-dalen en symmetrie. Er wordt ook een vraagstuk opgelost aan de hand van een grafisch onderzoek. Test je kennis op het einde! Hopelijk heb je dan alles goed begrepen!
Dit traject bevat één video waarin de grafische betekenis van limieten wordt uitgelegd. Je zal de limiet dus leren aflezen op grafiek. De limiet in een bepaalde waarde vertelt ons naar welke beeldwaarde de grafiek steeds meer nadert. We zullen ook het onderscheid maken tussen de linker- en rechterlimiet.
In dit eerste traject over stelsels en matrices kan je één video bekijken waarin een stelsel van vergelijkingen omgezet wordt naar een matrix. Je leert wat de coëfficiëntenmatrix is en de uitgebreide matrix. Dus er wordt wel verwacht dat je de basis van matrices al goed kent.
Maak daarna de oefening en test jezelf op het einde! Veel succes!
In dit traject leer je hoe een onderneming zijn resultaat kan inschatten en plannen. We maken kennis met Daan en Amber. Ze willen een bedrijfje opstarten dat ijsjes op festivals verkoopt. We gaan samen bekijken of dit winstgevend kan zijn of niet. Wat zijn de totale opbrengsten? Wat zijn de totale kosten? Je leert zelf de break-even afzet te berekenen en grafisch voor te stellen. Bekijk je mee of Daan en Amber van start kunnen gaan? Veel reken- en tekenplezier!